fredag 2 april 2010

Påsken får sovrumstema

Påsken har aldrig varit en särskilt viktig högtid för mig, därför tänkte jag i år se den som fyra dagars sammanhängande möjlighet till att göra sovrummet färdigare! Jag hyser inga illusioner om att lyckas göra det helklart, men klarare än det är idag i vart fall.
Jag upptäckte att spacklet jag använt hade lite småbubblor i sig, vilket alltså medför att jag måste spackla om i princip en hel vägg. Ser inte fram emot det. Dock vet jag att jag ibland får ryck och bara gör saker, så jag siktar på att om jag lägger fram allt så det är lätt att börja, kanske jag vaknar nån morgon här och bara gör det.

Persiennen i sovrummet ser sen också rätt gräslig ut, så jag har köpt nytt snöre, nya såna där vridpinnar och tänkte försöka fixa till den imorrn. Långfredag ska ju vara långsam och trist, vilket jag tror kommer att passa perfekt till mina planer: tvätta, spackla, renovera persienn.

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */