torsdag 1 april 2010

Stilen på sovrummet

Jag fick (äntligen!) en Josef Frank-kudde för några månader sedan. Har velat ha en sådan hur länge som helst, men att lägga ut så mycket på en kudde har inte riktigt funnits i min värld.
Nu har jag dock en, i det mönster jag ville ha (Nippon), därmed är utmaningen att få den att passa in hemma. Josef Franks mönster är ju fantastiskt färgglada, så det känns som att i en så liten lägenhet som min får den stå för färgklicken och väggarna vara vita. I nån nyans av vitt.

Den som sedan trodde att vitt var en "lätt" färg har nämligen gruvligt fel. Allt är så otroligt beroende av vilket ljus man har, samt hur det faller. I sovrummet har jag kallt ljus utan direkt solljus, vilket gör att jag måste kompensera för att få en varm känsla. Med det sagt, är jag allergisk mot stockholmsvitt och magnolia, vilket gör att gula toner är uteslutna. Rött blir inte lika varmt, men hellre det än felaktiga associationer. :)

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */