fredag 2 april 2010

Trodde jag, ja!

Ha. Jag borde ha lärt mig vid det här laget - det här är en gammal lägenhet, och vissa saker sitter som BERGET. Sen är de inte i standardmått heller.
En sak som satt som berget, är vridstången till persiennen i sovrummet. Jag försökte med plattång och skruvmejsel att bända med, men inte fanken gick det. Sen upptäckte jag även att den nya vridstången var alldeles för kort - mina fönster är trots allt runt 130 cm höga. Pah.

Tror jag vill bo i en ny lägenhet nästa vända. En ny lägenhet där man inte behöver laga saker, och om man behöver laga sakerna så är allt standard och lätt att få bort. (Ja, inser att det inte behöver vara så, men låt mig ha mina illusioner!)

Nu blir det istället att se om nåt persiennställe alls har öppet imorrn, och boka in för måttagning och montering. Då slipper jag dessutom rengöra alla lamellerna! Win-win, liksom.

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */