lördag 18 juli 2009

Det här med renovering

Det är ju så lätt innan man börjar, det här med att renovera. Man tänker "det är ju bara att måla om lite, sätta upp tapet, kanske hyra en golvslip, sen är det klart". Jo, tjena.

Mitt kök ska flyttas till "inre hallen", vilket gör att jag behöver fixa väggarna innan väggskåp och sådant ställs in. Nu kan man ju tycka att det bara hade varit att måla över befintlig tapet, men så enkelt är det inte om man vill kakla, då måste man ner till (i mitt fall) putsen. (Nu vet jag i och för sig inte än om jag faktiskt vill kakla. Men man måste ju ha kvar sina valmöjligheter! )

Förra gången jag tog ner tapet gick det jättesnabbt, den var målad på med en rätt plastig färg, så när den dragits bort var det bara vatten som krävdes för att få ner tapeten. Så inte i detta fall. Här är det 4 lager tapet, 2 lager färg samt 2 lager spackel som ska ner. Oups. Tänkte inte riktigt så långt...

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */