tisdag 21 juli 2009

Halv hall

Okej, riktigt halv är den inte. Men när jag kom hem från jobbet idag satt det plötsligt ett skåp på hallväggen som inte fanns där när jag åkte imorse. Det visar sig att 6 lägenheters tappvatten ska gå genom min hall, i hörnet i en låda á 50 cm *10 cm * takhöjd.

Jaha.
Tack för informationen, säger man då. Hatthyllan måste flyttas - det var tur jag har en 60-cm nu, den förra hade inte ens fått plats. Därtill måste några krokar flyttas, krokar jag satt där jag satt dem för att slippa få badrumsdörren in i hatthyllan, något jag nu kommer att vara med om pga flytt av den. Morr. Nåja. De kommer i vart fall att bygga för min fultapetsering...alltid nåt.

Renovering är säkert mycket trevligare när det inte berör ett helt hus på en gång, sådär att man kanske får information och ritningar innan, samt inte bara blir tvingad till att ändra ett rum utan att få ha någon som helst åsikt om det dessförinnan.

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */