onsdag 18 november 2009

Spikar, spikar - överallt spikar!

Idag är jag renoveringsledig. Mina vanligtvis lediga helger har blivit allt mindre lediga, så det här kändes som enda sättet att få något gjort. Jag hade egentligen tänkt köpa färg och fixa klart köket idag, men kom sedan på att det viktigaste nog är att hitta en firma som kan fixa golvet i sovrummet.

Efter att ha pratat med en bunt olika golvfirmor har jag fått reda på att de flesta är bokade in i januari. Och jag som ville börja året med att i princip vara färdig med att renovera! Ja, jag är fullt medveten om att jag är sent ute...tidsoptimist som jag är.

Hur som, en av dem sa att det inte är en chans att masoniten är limmad fast i undergolvet, så jag beslöt mig för att försöka riva igen. Tänk så rätt han hade, nog var den spikad. Med en spik var 20e cm ungefär. Som tur är det rätt små spik, så det går fortfarande att riva med hjälp av handkraft och en kofot. Under finns ett väldigt orange furugolv...fernissat, kanske? Hur som, måste ju ta in en golvfirma i vilket fall. Och nu vet jag att det räcker att beställa slipningen!

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */