söndag 1 november 2009

Vatten, vatten, bara vanligt vatten

Kom hem på eftermiddagen och hörde som...ett rytmiskt bankande som av en hammare tyckte jag, från sovrummet. Snabbt, som om någon monterade möbler. Inte konstigt, mina grannars sovrum ligger vägg i vägg, även om de har färdigmonterade garderober just där. Bankandet fortsätter, mycket mer regelbundet än man borde kunna hamra, så jag går ut och tittar.

Möts av vatten droppande från taket. Skit också, milt uttryckt.

Efter att ha gått upp till grannen och bett om att all användning av vatten i köket upphör tills jag pratat med byggarna, får jag veta att det varit hål på den köksstammen, vilket de "lagat" i fredags innan de kunnat relina. Ehm. Lagat sönder, skulle jag säga. Så nu får vi se vad som händer med taket - det är gjort bland annat av trä...

Nu kunde det ju varit värre - jag kunde ha varit helt färdig och därmed fått en massa vatten i sängen (typiskt onödigt). Som det är nu kan jag till och med tycka att det är synd (nä, okej, inte helt då) att det inte blev en ordentlig vattenskada så de varit tvungna att åtgärda golvet också, nu måste jag ju fortfarande leta golvfirma själv...

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */