torsdag 10 december 2009

Ett fernissat golv


Såhär ser mitt golv ut för tillfället - fernissat och väldigt orangebrunt (men städat!). Jag kan inte ens föreställa mig förändringen när jag väl lyckats måla det vitt...jag har nämligen köpt färgen nu. Färg, terpentin och pensel. Samt instruktioner.

Det viktigaste med linoljefärg verkar vara bra penslar samt att stryka ut det så tunt det bara går, annars blir torktiden enorm. Stryker man ut det tunt tar det "bara" 1-3 dygn för det att torka, så ska jag ha ett vitt golv innan jul får jag börja snart!

2 kommentarer:

fashionhaggan sa...

Hur har det gått med golvet? Är det kalrt?

Luned sa...

Nope, jag insåg att det kanske kan vara vettigare ändå att börja med väggarna, att ställa upp en stege på ett nymålat golv är sådär roligt.

Särskilt som jag vet att jag kommer att glömma att lägga något emellan. :)

 
/* Tracking information */