tisdag 1 december 2009

Spackel är trist

Jag hade egentligen tänkt fixa klart köket i helgen. Hade köpt in finspackel (ids inte riva alla tapeter...lättare att bara spackla skador och skarvar) och färg. Men. Och det här är ett stort men.

Jag hade glömt sandpapper.

Skit. Där stod jag och tänkte att oh, nu är det inte långt kvar, bara att tvätta av med målartvätt! Jag hade ju spacklat alla skador och slipat av dem. Men så kände jag ändå över väggen. Över där de spacklade in elkablarna i somras efter köksflytten (de blev ju infrästa). Och känner att...slätt...nä. Inte ens vagt slätt. Mer en diff på sisådär 5mm.

Hemma fanns lite 120-kornspapper, men det tar en jäkla tid med det. Skulle haft typ korn 60 eller nåt. Suck. Så inte blev det nåt färdigmålat i söndags, tyvärr. Däremot hann jag i och för sig med två julmarknader och fick bort det värsta av lumppappen, så helgen var inte fullständigt bortkastad!

1 kommentar:

fashionhaggan sa...

jag har gjort samma miss när vi målade om vår lägenhet, irriterande!

 
/* Tracking information */