lördag 12 december 2009

Samma färg...

Jag har inte egentligen något färgminne, framförallt kan jag inte tänka i färger. Detta ställer, som ni kan förstå, till lite problem när jag ska välja färg och måla om. Jag har bla tagit med mig köksluckorna till färghandlaren för att få tag i en nyans som matchade, sedan bestämde jag mig ju för att måla om dem ändå...

Imorse slog det mig att köksfärgen kanske var lik bakgrundsfärgen på ett tapetprov jag beställde hem för något halvår sedan, så jag grävde fram sagda tapetprov. Mycket riktigt. Ljusare, men ungefär samma färg. Hur lyckas man? Nu funderar jag dock på att beställa efter och sätta upp den tapeten ändå. Väggarna i köket känns liksom "platta", utan något liv. Jag tror att tapeten som fond skulle göra ganska mycket för det, trots att den är så stormönstrad att jag tänker "70-tal!". Vi får se. Jag har frågat lite vänner om de kan vara smakråd. Nackdelen är att med den här tapeten kan jag inte ha ljusgröna luckor, så då måste jag tänka om dem också.

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */