söndag 20 december 2009

Kofoten slår till igen!


Nu jädrar har jag jobbat på. Inte med golvet, men väl med väggarna i sovrummet. Jag hade en regel som satt bakom elementrören, mellan rör och vägg i ett hörn. Den är nu äntligen borta!

Nio spik satt däri, varav de flesta riktigt gamla, smidda och tjusiga. De satt dessutom rätt djupt i plankan, så jag fick använda stämjärn och hammare för att få bort trät runt spiken så jag kunde ta tag med kofoten. En sitter dock kvar. Envis jäkel. Den har nog, som de andra, rostat fast och är därmed fullkomligt omöjlig att rubba utan spikhuvud. Jag har försökt dra ut den med hjälp av hovtång, men då skalar jag liksom den bara.

Hade jag varit lite starkare kanske hovtång+kofot fungerat, det gjorde det på en spik som satt mindre hårt. Min far tipsade så om att såga av den sista med ett bågfilsblad, så kommer jag nog att få bort de synliga delarna av den spiken med (bara att fylla upp hålet i putsen så - tadaa, extra armering)!

Nu är det dags att dra ett varv med husfix, sen finspackel, putsa, SEN golvet. Jag har vad jag gör, helt enkelt...

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */