fredag 11 december 2009

Köket målat


Jag har lyckats måla köket nu!

Egentligen är det mest bara stänkskyddet kvar nu där inne, det ska målas i högre glans än väggarna, därefter tänkte jag använda genomskinligt våtrumssilikon mot själva diskbänken så det blir tätt. När sedan energin och ekonomin återvänder blir det dags att köpa fler skåp att ha på motsatta sidan köket, så jag får lite mer bänkyta. Bänkytan tänkte jag för övrigt köpa med mönstret Virrvarr på...tror jag. Köket är ju så grått nu (ljus, ljus grå bruten med lite grönt), luckorna ska sedan målas om så de blir ljust, ljust blekgröna mot grått.


(ska jag vara helt ärlig är även taket kvar att måla, samt att måla ner taket snyggt och rakt, men det är en senare fråga...tak tänker jag göra sist, de är jobbiga)

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */