lördag 3 oktober 2009

Dags för vårblommorna

Idag har jag ägnat mig åt att tänka på våren. Köpte tulpanlökar samt porslinshyacint för att sätta på föreningens gård samt vid entrédörrarna. Vår gård är egentligen rätt trist med konstiga nivåskillnader, grus, samt en gräsmatta som mest består av mossa. Just därför känns blommor extra viktigt - något ska man väl ha så det piggar upp.

Årets färgtema (eftersom jag tar eget initiativ får jag bestämma helt själv) blir svart, vitt och porslinsblått. Detta uppnås med hjälp av grupper av Queen of the night och Mount Tacoma (svart respektive vit tulpan), och grupper av porslinshyacint i gräsmattan. Detta kan bli bra, jag hoppas bara lökarna överlever - jag har inte så bra koll på hur pass väldränerad jorden är.

Nu blommar alla dessa i princip samtidigt, men...de är fina. Jag har svårt för gula blommor för tillfället, och gillar väl heller inte riktigt påskliljor (finns helvita sådana), så då får det bli fluffiga vita tulpaner tillsammans med strikta "svarta" dito. Och sedan då porslinshyacinter i gräsmattan - snödroppar är bara fint när det finns snö för dem att kika upp ur.

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */