fredag 9 oktober 2009

Tror jag har bestämt mig

Jag har funderat en del på nåtning och golv och hela den biten. Hela tiden lutar jag mer och mer mot att hyra in någon som får ta bort masoniten från golvet, samt slipa upp det. Nåtning verkar inte så komplicerat, om än lite pill, så det funkar ju att göra själv. Därefter kan jag måla det, onödigt egentligen att skruva i ett nytt golv om undergolvet tål att använda. Som sagt är min generation mer bekymrad om yta än kvalitet ändå...

Nu återstår bara att bestämma om det blir bets + vax eller täckande målning. Lite förälskad är jag i trägolv där man ser träets struktur lite tydligare, men samtidigt blir det så fina slitningar när man målat med täckande vit/vitgrå färg.

Bilden kommer från Allt i hemmet.

2 kommentarer:

fashionhaggan sa...

hejsan, äntligen är jag hemma igen och kan läsa din blogg!

Luned sa...

Välkommen tillbaka till ett (något) mindre övervakat samhälle!

 
/* Tracking information */