måndag 5 oktober 2009

Kollektivtrafiken

Nu gillar jag att åka kollektivt. Eller. Nej, jag gillar inte att åka kollektivt som så, men jag gillar att möjligheten finns de gånger man inte kan/orkar gå eller cykla. Dock. Att det ska vara så fantastiskt svårt för dem att räkna in rusningstrafik i sina reseplanerare!

Jag hade ju tänkt hämta strömbrytarna idag, men se, det gick inte eftersom bussen blev försenad en kvart. Då var allt stängt och ingen där som kunde hjälpa till...suck. Jag vill inte behöva tänka själv när jag knappar in att jag vill vara på plats x klockan y (och tänk på att det är rusningstrafik så lägg till en kvart-tjugo minuter-trettio minuter-whatever), jag vill att det ska fungera! Säg sen inte att jag väl får se till att planera att vara där i god tid innan de stänger, det är en alldeles för enkel lösning...

För övrigt är jag väl medveten om svårigheterna rent programmeringsmässigt att göra vad jag önskar, men det skiter jag i. Man kan använda en enkel tumregel beräknad utifrån hur sen bussen brukar vara till de mätplatser som finns, jämfört med var den "ska" befinna sig. Nu får jag hämta brytarna en annan dag istället, vilket jag varken har lust eller tid till.

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */