måndag 12 oktober 2009

Föräldrar som reser

Fashionhaggan har visst varit på affärsresa i Kina ett tag, vilket påminde mig om hur det var när jag var liten och min pappa reste. När det var som värst hade han över 250 hotellnätter ett år, vilket inte kan ha varit helt roligt. Han har berättat för mig att han brukade lägga telefonkatalogen bredvid sig för att på morgonen kolla vilken stad och i vilket land han befann sig.

Men nu kommer jag från ämnet lite.

Jag tyckte inte att det var så jobbigt att pappa reste, han ringde ju då och då och det var spännande med att det var fördröjning i telefonen (även om telefonprat aldrig varit min starka sida), framförallt hade han ju med sig nåt roligt när han kom hem! Ja, jag har varit väldigt bortskämd. Jag tror på fullaste allvar att jag nog hade norra Europas största samling av souvenir-t-shirts från Kina. Pappa reste som mest när jag var 7-10 år ungefär, så jag växte ju en hel del. Vad är då bättre än roliga t-shirts?

Trycket på pandans t-shirt har jag faktiskt haft, dock på vit tröja. Jag hade definitivt över 30 tröjor, rensade däremot ur de jag inte kunde ha (nästan alla) någon gång på slutet av 90-talet tyvärr. Vykorten (mångdubbelt flera) planerade jag först att göra ett bord av, tänkte ta de finaste och lägga ut med glasskiva över. Tyvärr föll även det för stora rensningshetsen...några finns dock kvar, de allra finaste. Nästa gång jag åker hem till mamma får jag titta efter. :)

2 kommentarer:

Skönt Hemma sa...

Tack så väldigt för plommontipset! Det ska provas vid nästa plommonsäsong :D

Luned sa...

Varsågod!

Jag råkade faktiskt ha i whisky första gången jag gjorde krikonmarmelad - behövde sterilisera burkarna och använde Lagavulin, blev typ en ml kvar i varje. Helgerån säger vissa, fantastiskt god smak på marmeladen säger jag. :)

 
/* Tracking information */