fredag 2 oktober 2009

Jag har fuskat

Jag var bortrest ett tag med jobbet så jag kallade faktiskt in hantverkarna igen. Gav dem en ritning och föreslog att de skulle använda reglarna som väggen bestått av till att göra hyllan runt gasledningen - det blev riktigt bra!

Nu har jag dock kommit på att jag inte kan ha samma strömbrytare längre i sovrummet, det måste bytas från kronbrytare (vanlig med två knappar) mot en dubbeltrappbrytare om jag ska kunna släcka och tända stora vägglampan med både den och trappbrytaren borta vid sängen. Som tur är (?) har de inte jobbat alls här inne denna veckan, så jag har lite tid att få hem brytaren. Beställde från Elonline.se - billigt och en kundtjänst som svarar på telefon eller mejl. Får se om jag gillar företaget även sen jag fått prylarna, beställde nya brytare till hela lägenheten när jag ändå höll på.

Jo, justja, hantverkarna råkade fö tänka själva och inte läsa ritningen eller vad som stod på ritningen. Det är nu reglar uppsatta över skåpet även på nya platsen, vilket blockerar en imkanal *muttrar*. Dessutom saknade jag visst lite beställarkompetens eftersom jag nu kommer att ha ett helsike att försöka spackla vägg som delvis döljs bakom fastsatt skåp. Får visa bild sedan.

Åsså har jag fått nytt kakel uppsatt i badrummet, snyggt gjort denna vända. Inga hyllor återuppsatta dock.

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */