söndag 20 september 2009

Plockat havtorn och björnbär!

Idag fick jag äntligen tummen ur och plockade en del havtorn (och lite björnbär när jag ändå var i farten). Till nästa höst har jag konstaterat att jag behöver ett par tunna men ogenomträngliga läderhandskar...jag ser ut som att jag skaffat kattunge om händerna!

Att sträcka sig in genom ett björnbärssnår är en sak (jag rekommenderar jeans samt läderjacka), då får man en del fina rivsår på händerna. Att plocka havtorn är en helt annan grej: man tror man missat törnena, men så griper man tag om några bär med naglarna (de sitter rätt stadigt och är väldigt lätta att ta sönder) och får ett törne rakt under nageln. Aj. Har jag nämnt hur c-vitaminrika havtorn är? De är rätt sura också. Dubbel-aj.

Dock får jag säga att det nog var värt det, nu ska jag försöka koka lite sylt!

1 kommentar:

fashionhaggan sa...

men gott är det, så man får väl stå ut med smärtan!

 
/* Tracking information */