söndag 17 januari 2010

Dagens uppenbarelse:

Flödigt med matolja på fernissan (och lumppappen..) gör att man faktiskt kan slipa bort den utan att hela skiten smälter och sätter fast sig i slippappret och på brädan. Jippi!

Har bestämt mig för att halvfuska. Om jag skulle slipa hela golvet skulle alla små charmiga skador i golvet att försvinna, bara för att ju uppträda igen senare (furugolv är inte kända för att vara sådär jättehårda). I och med att matoljan visst fungerade känns det heller inte lika aktuellt att hyra in någon, så det får bli på det här viset.
När jag gått över hela golvet med slippapper/slip (behöver inte slipa överallt, heller inte med matolja på alla ställen) ska jag våttorka med diskmedel i vattnet (såpa löser linoljefärg), därefter dammsuga. Sen är det grundningsdags...

Det här har tagit mycket mer tid och engagemang än jag tänkt från början. Men man lär sig...

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */