måndag 18 januari 2010

Grundmålning - check!

Nu har jag grundmålat, som synes. Fläckvis. Nu är det egentligen inte sådär stora fläckar som behövde grundmålas (förutom längs väggen tv), men man skulle ju dra ut det tunt... Jag drog ut färgen så att 1 dl färg (ungefär) plus nån matsked terpentin räckte till i princip halva rummet. En liter ska räcka till 16-20 kvm, enligt vad jag läst på ett diskussionsforum ska detta inkludera tre strykningar. Isåfall bör nog en liter räcka för mig. Jag har en extra utifall att.

Vet inte än om jag dragit ut färgen väl tunt eller för tjockt...men det ger sig. Kanske lagom? Hur som - jag tror jag gillar linoljefärg. Den är lättarbetad och luktar inte särskilt mycket (det gör terpentinen däremot). Återkommer om några dagar när det ska ha torkat, så får vi se om jag är av samma åsikt!

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */