lördag 9 januari 2010

Puh.

Jag visste att det var skitdrygt att spackla. Ändå hyr jag inte in hantverkare. För det är ju roligt att göra saker själv - att känna att man åstadkommit något!

Just det här med underarbete är däremot något jag numer är väldigt benägen att leja bort. Jag har provat det nu, det är jobbigt. Lite roligt, ja, men ... just nu vill jag bara ha allt färdigt! Hade jag haft energin och tiden att göra detta direkt i somras hade det kanske inte känts som det gör nu, men detta är verkligheten. (Sen kanske det inte heller underlättade att jag var på gymmet i förmiddags.)

Imorgon tänkte jag ge mig på att slipa och kompletteringsspackla där det behövs (alltid nånstans man råkat dra runt ett gruskorn så det blivit spår), städa och rensa ur, därefter på måndag eller så blir det att måla första lagret på golvet!

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */