tisdag 5 januari 2010

Husfix luktar apa

...men nu har jag i vart fall äntligen fått igen hålen i vägg och tak!

Efter ett juluppehåll är det dags att ta tag i sovrummet igen. Min ambition är att bli klar så snart som absolut möjligt, men "klar" är ett relativt begrepp i sammanhanget. Taket...njä. Det slutar nog med att jag hyr in någon som får fixa samtliga tak - de behöver alla målas och fixas och har sprickor i färg och/eller grund. Vill inte göra det själv, verkar trist och jobbigt och tidsödande. Plus att man måste täcka över allt, vilket jag inte kommer undan om jag hyr in någon heller, men det skulle kännas bättre.

Jag fick också på Clas Ohlson veta att här i stan är husfix en av de produkter som säljer absolut bäst - putsen trillar ju ner bara man tittar på den. Case in point: Min hatthylla som nyligen gav upp. Eller, två av skruv+plugg åkte ur väggen. Jag vill inte ta tag i det nu så jag bara tryckte in den igen.

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */