tisdag 12 januari 2010

Låsning.

Jag har inte lyckats besluta mig för om jag ska
1) köpa en liten billig slipmaskin på Rusta och försöka gå över de ytor som har lumppapp på sig, för att därefter börja måla golvet (och hoppas att jag lyckats få bort all lumppapp, sitter fläckvis här och där, små och stora fläckar)
eller
2) hyra in en golvslipare att slipa hela golvet (och försöka få det inbokat innan sista januari...) samt under tiden grunda och måla väggarna i sovrummet, därefter måla golvet när jag har tid

Eftersom jag inte lyckas komma på hur jag ska göra utan istället bara blir så stressad att jag låser mig (MÅSTE vara klar innan sista januari), tänkte jag att jag skiter i renovering ikväll. Kanske kommer energin och klartänktheten tillbaka imorgon.

På bilden syns största "fläcken" med golvpapp möter fernissa, det mesta är borta men det syns ju att där inte bara är fernissa. Försöker man slipa bort det är det som att slipa tuggummi...går inte sådär lysande.

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */