söndag 10 januari 2010

Renovering = gym

Nu har jag slipat av alla spacklade ytor. Jag får erkänna att det finns ställen där det är lite spår som kommer att synas när det är målat, men...äääh, detaljer! Det här är ju ett gammalt hus oavsett, då kanske man får tåla att det inte är nyproducerat-tjusigt och slätt. Det är i vart fall vad jag hävdar som ursäkt. Om jag ångrar mig kommer det att vara oerhört drygt att försöka fixa till, men jag tar den smällen - jag vill bli klar nu! Helst igår!

Egentligen hade jag också tänkt träna nu i eftermiddag, men jag tror inte jag tänkte klart den tanken. Att slipa väggar (och tak!) ger något slags wax on - wax off-rörelse, vilket mina axlar anser duger alldeles utmärkt istället för gym (ja, jag slipade för hand). Tvätta håret känns dock som en oerhört god idé eftersom jag inte riktigt kom på att ett huckle (vägrar kepsar) hade varit fantastiskt bra att ha när man slipar över huvudhöjd... Däremot har jag bra styrsel i luggen för tillfället. :)

1 kommentar:

Mrs. b sa...

Det låter tungt! Tycker absolut det bör likställas med ett gym-pass! :-)

 
/* Tracking information */