onsdag 20 januari 2010

Ska man få en belöning?

När jag väl är klar med sovrummet (bortsett från taket..) är jag helt inriktad på att ge mig själv en belöning. Man skulle kanske kunna tänka att ett färdigt sovrum är belöning nog? Njä. Det har ju varit ett jäkla jobb! Dessutom måste jag vänta tre jädra veckor innan jag får gå ordentligt på golvet. Pöh. Något annat måste man ju ha att se fram emot.

Frågan är bara vad det ska bli för belöning? Inredning? Resa? Målning?

Jag behöver en ny soffa (lutar åt Karlstad från IKEA), så det kunde ju vara en idé. Sen har man ju alltid vänner på konstiga ställen man gärna hälsar på (men det kräver ju också lite planering och väntetid). Och sen är det det här med konst. Jag har aldrig förstått mig på folk som hela tiden byter vad de har på väggarna (med hela tiden menar jag årligen eller oftare), själv köper jag något och sen sitter det där. Jag kanske flyttar om tavlorna, men det skulle aldrig falla mig in att byta ut dem.
Sen har jag ju inte råd med "riktiga" målningar, nöjer mig med litografier, men...åh. Det vore trevligt med en till tavla.

Oooh! Eller en cykel! En riktigt bra cykel, en Skeppshult kanske. Min köptes för runt 3000 kr för 5 år sedan och har sedan dess i princip rostat sönder. Därtill har bakhjulet blivit skevt och ledningarna fungerar inte riktigt som de ska. Av detta lär man sig att man inte köper billig skit.

(På Konstfrämjandet kan man fö köpa konst på avbetalning, vilket kan vara ett alternativ om man inte har några tusen att slänga upp direkt.)

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */