söndag 16 augusti 2009

Första rummet klart!

Det gäller att ta ut segrarna allt eftersom - nu är första rummet faktiskt färdigt! Hallen har fått sig ett skoställ, hantverkarna säger sig vara färdigjobbade med el etc, och jag har hängt på proppskåpsskyddet igen.
Nu är skyddet iofs sisådär 40 cm för långt pga byte av vanliga proppar till flärpar och den lådan skyddar sig själv (samt är i annat format). E-ons fula planka med vanliga porslinsproppar sitter däremot kvar och är i behov av att döljas, så skyddet ska kortas av. Sen ska även spegeln upp igen, men jag vågar inte lita på att hantverkarna verkligen är färdiga ännu.

Hur som, jag presenterar: Min hall! (ber om ursäkt för kackig bild, digitalkameran är inte den bästa inomhus)


Hatthyllan kommer från Essem design, skohyllan från Rusta, tapeten från Eco. Krokarna i ek hittade jag på en inredningsbutik som höll på att sälja ut, köpte en hel bunt som jag nu inte riktigt vet vad jag ska göra av...två fick dock bo i hallen. Lampan har jag gjort själv med en massa tyll och ett lampskelett. Hade jag haft ett mindre skelett hade den blivit ännu mer lik originalet, men skärmen är rätt charmig såhär med!
 
/* Tracking information */