onsdag 26 augusti 2009

Rätt mycket kvar, egentligen

Det känns lite svårt att se ett slut på renoveringen. Alla möbler står samlade i ett rum, det är som att bo i en lägenhet på 30 kvadrat nånting igen, jag går zickzack mellan bord, säng, fåtölj och allt annat. Jag har satt som mål att bli klar till jul (vilket bara det känns avlägset) men jag kan se att jag ju knappt egentligen börjat.

Jag behöver riva väggen, hitta fler skåp som garderober, flytta in dem och såga till, bygga in gasröret, riva linoleummatta och den gamla lumppappen därunder (hur nu det ska gå till), flytta skåpen till där de ska vara, kapa dem till lämplig höjd, slipa måla och göra det snyggt, ta bort gamla kökslampan på väggen i fd köket eller kanske flytta den en bit (kräver definitivt elektriker), köpa resterande köksskåp från Ikea och montera dem (perstorpsplatteskiva eller inte?), måla om samtliga köksluckor till samma färg, måla köket och stänkskyddet, riva resterande tapet i köket innan målningen, måla sovrummet, ta in någon för att slipa golvet i sovrummet, vitmåla brädgolvet...sen säkert tusen saker till som jag ännu inte tänkt på.

Med tanke på hur mycket det är kvar att göra kommer det ju att bli en helt annan lägenhet när jag är klar! Dessutom har jag ju verkligen alltid något att göra den här hösten... Att göra-listor känns dock alltid trygga. Då kan man pricka av så man ser att man faktiskt gjort något!

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */