måndag 3 augusti 2009

I-landsmardrömmen

Ja, justja, sen var det ju den här mardrömmen då.

Jag drömde, samma dag som jag skulle komma hem, att byggarna varit väldigt effektiva, men att i princip allt var fel.

I badrummet låg blekgrön mosaik på golvet, och väggarna var täckta med vita kakelbitar på ca 3*7 cm (avlånga), där de vågräta fogarna var i svart och de lodräta i vitt. Intressant, men inte särskilt snyggt... Så köket då. Det drömde jag att de hade gjort om till en kokvrå, flyttat en halvmeter, dessutom bytt ut min glaskeramikhällsspis mot en med tre gjutjärnsplattor och ugn man inte ens kunde titta in i.

Vaknade helt skakis...hälften förstod precis vad jag menade, andra halvan tyckte att riktiga mardrömmar handlar om jordens undergång. Nåja. Jag tyckte att det var läskigt.

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */