onsdag 5 augusti 2009

I-landsproblemen fortsätter

När jag kom hem från jobbet hade jag lite svårt att se vad hantverkarna faktiskt gjort idag. Badrummet ska vara klart på fredag, men det enda som hänt är att de målat ovanför kaklet. Golvet är fortfarande o-ditlagt. Jag är nyfiken på hur det kommer att bli...som det är nu blir jag ju bara besviken när jag kommer hem och inget händer.
Eller ja, lite nyfiken är jag fortfarande, framförallt på hur de ska lyckas vara klara i tid...

Sen såg jag skåpet. Det skåp de byggt i min hall för att "dölja" de nya tappvattenledningarna till grannarnas badrum. Skåpet är vitmålat (i fel nyans, men det går ju att fixa), problemet är bara golvlisten. De har alltså satt dit en golvlist som är 2cm för kort. Gah! Oprofessionellt! Dessutom är sagda golvlist träfärgad, och har ingen kvartslist ner mot parketten. *muttrar*



Någon gång ska jag ta mig ur den här ytlighetsfasen, men det får bli _efter_ att lägenheten är färdigrenoverad. Yta är viktigt. Sådetså.

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */