måndag 24 augusti 2009

Räkningen

Finansiellt är jag trygghetsnarkoman - har jag inte en rejäl buffert blir jag nervös. Lika nervös blir jag när jag väntar räkningar på okända summor, denna gång från hantverkarna som flyttade köket.

Iom stambytet blir det en rätt rejäl höjning av avgiften (vilket ju ska gå bra, det räknade jag med när jag köpte lägenheten), men det här har jag ingen större koll på. ROT-avdrag eller inte kommer flytt+el att gå på en del pengar (nå, bör klara mig under 20 000 än så länge), och jag har bestämt att detta ska klaras av utan att öka på lånen.

Hade jag varit mindre av en trygghetsnarkoman ekonomiskt sett hade jag nog tagit in hantverkare till att göra det mesta och ökat på dem - men så är icke fallet. Detta kommer att betalas löpande när jag har pengar, vilket också är anledningen till att jag försöker göra så mycket som möjligt själv. Med en lön går det inte fort, men det går, och hellre det än större lån den dag räntan stiger. :)

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */