söndag 6 september 2009

Det finns roligare och tråkigare renovering

Den klart tråkigaste biten av att renovera är att riva tapet. Särskilt när tapeten spacklats på i två lager, samt är målad på yttersta lagret. Detta gör att det är ett jäkla härke att försöka få ner skiten - färgen släpper inte genom ånga, vilket gör att såna där fina ångmaskiner inte fungerar så bra som man skulle önska. Istället gäller det att få tag i och loss yttersta lagret så mycket det går, därefter ånga bort resten.

Det tar tid.

Det är tråkigt.

Det är det enda jag har råd att göra för tillfället.

Varför? Jo, förutom hantverkarräkningen pajade jag min budget med en skitsnygg kavaj. :) Kan inte klaga, den var värd pengarna (även om jag saknar brittiska reor, där man kan köpa Anglomania på ännu mer rabatt), så nu är det tapetrivning som gäller resten av månaden. Oavsett hur trist det är måste det ju göras innan köket kan målas...

(Roligare renovering? Riva kakel är faktiskt väldigt kul - våld är underskattat som fritidssysselsättning (och jag som är pacifist...). Det både låter och ger tydligt resultat fort!)

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */