fredag 4 september 2009

Fredagsork!

Det har inte blivit mycket bloggande på sista tiden, mest eftersom det inte har blivit mycket renoverande på sista tiden... Nu har jag dock äntligen fått ändan ur vagnen och till min stora förvåning rivit det sista av kaklet samt plattorna av...nånting som byggt samman skåpen upp till taket. Man kan till och med se min fina krökta vägg nu, upp bakom städskåpet!


Planen är som följer: Bevara städskåp och skafferi, men istället använda dem som garderober i var sitt hörn av samma vägg (mot grannen till). Det är synd att slänga skåp med fina dörrar, inredning är ju bara att bygga dit om det behövs. Flytta den väggfasta lampan som suttit ovanför spisen till mitt mellan de två garderoberna, kanske även sätta dit en brytare, det vore praktiskt om det gick.


Dessutom ska ju gasledningen som syns på bilden ovan byggas in.

Edit: Självklart är det inte jag som ska flytta lampan, sånt måste man hyra in elektriker till att göra. Nån måtta får det vara på gör det självandet (typ vid vad som är lagligt, då)!

2 kommentarer:

anna sa...

jag är djupt imponerad av att du gör så mycket själv!

Luned sa...

:) Tack! Det blir billigare så. Och roligare! Jag har ett jobb där jag bara sitter och tänker hela dagarna och resultaten syns tidigast om 4 år (bara pappersarbetet då - resultat i verkligheten kommer kanske mer om 10-20 år).

Med en sån skala på återkopplingen vill man ha något mer konkret som ger feedback direkt istället för att bara diskutera fram och tillbaka utan att veta förrän man gjort sin studie, och knappt ens veta då heller!

Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till när jag är klar, men då kanske jag har ett större nätverk att roa mig med å andra sidan. :)

 
/* Tracking information */