söndag 13 september 2009

Göra rätt från början

Jag var på något så ovanligt som en bygghandel där de faktiskt kan saker om renovering för att diskutera vad jag bör göra med golv, väggar etc. Vi diskuterade bland annat gasledningen, och kom fram till att det är bättre att ta bort den helt - vad ska jag med gas i ett sovrum att göra? Enda effekten är ju att där finns en risk för läckage, eftersom det fortfarande går att koppla på den.

Till veckan blir det alltså att prata med byggarna om att flytta lampan och betala för att ta bort gasledningen ändå... Hellre det än att plötsligt inte vakna en morgon (lär ju inträffa tids nog ändå, men hellre lååångt mycket senare).

Golvet rådde han mig att fixa ordentligt, trots att detta är ett "ungt" område där folk köper lägenhet baserat på hur det ser ut, inte hur pass välgjort något är. Nåja. Får se om jag lyder just det rådet...

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */