fredag 11 september 2009

Röjt


Såja, har slängt ut allt nerrivet kakel och köksskåp nu. Mötte en granne som undrade om jag _fortfarande_ renoverade...jo. Inte riktigt klart än.

Däremot har jag börjat fundera mer och mer på att ta in hjälp så snart som möjligt så att det blir färdigt. Jag vill fortfarande riva väggen själv, men flytta köksskåp klarar jag kanske inte. Dessutom måste som sagt lampan flyttas, och det behöver läggas nytt golv.

Efter att ha vägt för och emot har jag kommit fram till att det bästa kanske är att lägga något slags klickgolv som går att behandla, dvs i mitt fall måla vitt. Furugolvet under masoniten är inte tänkt att ha framme, och det ligger ju som sagt redan masonit på det. Enda grejen är att masoniten inte finns ända fram till den krökta väggen (plus att om man lägger nytt golv dit måste jag böja kvartsstav...heja), och det golvet måste ju vara i våg med resten. Känner mig inte helt upplagd för att göra det själv - inte utan hjälp och tips live när det görs!

Får se. Tänkte gå in på Optimera eller liknande butik och fråga vad de tycker.

Inga kommentarer:

 
/* Tracking information */