måndag 7 september 2009

Men...

Det var då själva fasen att jag ska gå och bli sjuk mitt i alltihopa. Jag som verkligen sett fram emot att riva tapet och spackla (ironi). Och ok, är inte sådär sjuk på riktigt, utan snarare hängig och utan energi.

Hittade för övrigt både björnbär och havtorn i helgen, så här ska plockas och göras sylt! Egentligen tycker jag det roligaste är att plocka, sylt köper jag nästan aldrig själv och använder ytterst sällan, även om det är rätt kul att laga. Å andra sidan kan man ge bort när man är bjuden på middag/sängplats i främmande stad.
Havtorn ska ju dessutom innehålla enorma mängder antioxidanter, har jag det i frysen kan jag kanske få slippa nästa förkylning.

2 kommentarer:

Annie - PD sa...

Ah - ljuvligt lyxigt med egenplockade björnbär! En bristvara här i Uppland...

Luned sa...

Jo, jag kommer också från landskap där björnbär inte finns, så njuter av detta!

Å andra sidan saknar jag ju däremot lingon och blåbär...men det är väl sånt man hälsar på släkten för att få chans att plocka. :)

 
/* Tracking information */